Sunday, November 9, 2008

Dramaten gillar mig

Från inkorgen:




Den 2008-11-07 skrev Katja Juras :
Hej,

Vi på Elverket har läst din blogg och vill bjuda dig + en vän på Allsång av Mats Rosén! Se Torkel Petersson, som just nu är aktuell på bio i publiksuccén "Patrik 1,5", i en skruvad drift med vår tids fixering av ytlighet och shopping. Boka biljetter via Dramatens biljettkassa till någon av föreställningarna (...)

Välkommen! / Elverket/Dramaten

Missa inte den skruvade kortfilmen som förebådar premiären på Elverket den 7 nov.
http://www.youtube.com/watch?v=4lLN4VlDY68

(slut)

Okej, vad ska vi säga om det här? Annat än att det är lite behjärtansvärt att folk fortfarande använder "skruvat" som förstärkningsadjektiv?
Vad mer kan jag reagera på? Förutom att Dramaten måste ha missat vad jag tyckte om Patrik 1,5?


Well, jag svarade nyss på mailet:

den 9 november 2008 23:14
Till: Katja Juras

Hej!

Betyder denna inbjudan att ni står för min (+min väns) kostnad för resan upp till Stockholm? Jag bor ju i Göteborg, vilket framgår tydligt i bloggen som jag antar att ni läst.

MVH

/KV
<
<

(slut)

No comments: